Preocupacions I dubtes varis☆★
Hola! Porto un temps amb una serie de preguntes al cap I que magradaria resoldre:
1.tinc 16 anys I el penis em mesura uns 12 cm erectes, fa un parell danys vaig anar a sant joan de deu I em van dir que per l'edat que tenia abans era una mida normal pero es que ara pff... nose que pensar
2.es normal que quan fumo em posi molt calent I mentrin ganes de tocarme? He llegit aqui que fumar pot fer curt el penis, pero buff em posa molt I no se perquè
3.masturbarse 1 o 2 cops per dia es bo? Es que he llegit que fer-ho sovint pot portar problemes a la llarga
4.es normal que durant la masturbacio estigui molt calent I just quan eyaculo em noto molt cansat I sense ganes de seguir de cop?
Se que son moltes preguntes pero siusplauuuuuu responeuleees
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga del servei de la consulta jove de l'Iesp. Copiarem les teves preguntes per no deixar-nos-en ninguna sense resoldre:
1. Tinc 16 anys I el penis em mesura uns 12 cm erectes, fa un parell danys vaig anar a sant joan de deu I em van dir que per l'edat que tenia abans era una mida normal però es que ara pff... no se que pensar
No hi ha una mida de penis ideal, i la normalitat va vinculada a la mitjana. La mitjana catalana és de 13 cm en erecció. Un penis considerat "normal" és a partir dels 8 cm en erecció. Per tant, no tens cap problema!
2. Es normal que quan fumo em posi molt calent I m’entrin ganes de tocar-me? He llegit aquí que fumar pot fer curt el penis, però buff em posa molt I no se perquè
El tabac és una droga legal, considerada excitant, no depressora, és a dir, fa que el nostre cervell treballi més i no menys, i ja sabem tots i totes que el cervell és l’òrgan sexual més important de tots, oi?!
3. Masturbar-se 1 o 2 cops per dia es bo? Es que he llegit que fer-ho sovint pot portar problemes a la llarga
Masturbar-se 1 o 2 cops al dia no és ni bo ni dolent, només pot generar mals hàbits a la llarga si et masturbes per intentar anar ràpid, i sense prestar atenció a les sensacions del teu cos. La masturbació és la forma que tenim de conèixer part de la nostra sexualitat.
4. És normal que durant la masturbació estigui molt calent I just quan ejaculo em noto molt cansat I sense ganes de seguir de cop?
És completament normal. Les persones durant les relacions sexuals (la masturbació també és una relació sexual), passem per diferents fases: Excitació - Meseta - Orgasme - Resolució - Període refractari. El que et passa quan just acabes d'ejacular (orgasme), és que el teu cos ha de tornar al seu estat en repòs. I el temps que passa fins a poder tenir una altre relació sexual, és el període refractari.
Esperem haver resolt tots els teus dubtes!
Moltes gràcies per utilitzar el consultori!
Una abraçada!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat