LIQUID PRESEMINAL
Hola, he mantingut relacions sexuals amb el meu novio i s'ha trencat el condó però ell no havia ejaculat, hi ha risc amb el liquid preseminal de quedar-se embarassada??????? no sabem si el liquid preseminal ha sortit, estem espantats!!!!! Ajuda si us plau.
IESP

Hola!
Sempre que el preservatiu es trenca després d'haver estat penetrant, es considera que hi pot haver risc d'embaràs encara que no hagi ejaculat pel líquid preseminal que ja pot contenir espermatozous. Evidentment el risc no és tan elevat com quan hi ha una ejaculació completa dins de la vagina, però no podem assegurar-ho al cent per cent.
Fa uns dies que vas fer-nos la consulta i ja no sou a temps de prendre la pastilla de l'endemà, ja que com sabeu s'ha de prendre en les hores posteriors. Així doncs, espereu-vos uns dies i si la regla no baixa, feu una prova d'embaràs per sortir de dubtes.
Recordeu que la pastilla de l'endemà només s'ha de fer servir en cas d'emergència, i quan el preservatiu es trenca és una d'aquestes situacions on s'aconsella que es prengui.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat