Aprimar
Hola, com va? Aprofito per desitjar un bon 2014!! (tot i que ja estem a 2 de gener... jejeje). Bé, no m'entretenc més.
No estic grassa, ho sé. Però no estic massa contenta amb el meu cos. Suposo que és l'edat i això. El que no m'agrada és la panxa i les cames; sobretot la panxa. Espero que dient que tinc panxa, m'entenguis. Diuen que fent abdominals es redueix, però no sé exactament quins. Durant un temps vaig estar fent-ne però el resultat que em va donar va ser enfortir l'abdomen i deixar-me la mateixa panxa. A més, una consulta: quan la gent fa peses és per tenir bola. Llavors si fem abdominals, tonificaria l'abdomen i no reduiria la panxa, no? En resum, que la pregunta seria com reduir la panxa. I també, si pot ser, les caderes.
Tinc les cames fortes perquè faig ballet i waterpolo. Però no hi ha cap manera d'aprimar-les una mica?
Una abraçada! :)
Sara Bujalance

Hola cerise! Bon 2014 a tu també, encara que ja hagin passat uns dies! ;-) . Quan fem esport treballem tot el cos en general: a nivell cardiovascular, pulmonar, endocrí, muscular.... Això vol dir que tant musculem com cremem calories. El més important per mantenir un pes correcte en general, incloent la panxa i les caderes és menjar de tot, de forma equilibrada i fer esport habitualment, com ja fas. El que passa és que el pes i la forma del cos no depenen només el que mengem i de l'esport que fem, sinó que també depèn d'un factor genètic, el que sovint anomenem constitució, que no podem canviar, per això insistim tant en acceptar-nos tal com som per sentir-nos bé. De totes maneres, com que encara estàs en època de creixement, tingues paciència, a mida que vagis creixent el teu cos anirà desenvolupant-se i agafant formes, de manera que la cintura segurament s'afinarà. Molts petons!!