Com posar un tampax?
Hola,
tinc 12 anys i a primers d'aquest mes(Juny) em va venir la primera regla.
La qüestió és que vull provar de ficar-me tampax, però no puc! He mirat vídeos, però tot i així...!
Crec que m'he trobat el ''forat'', però no entra, per dir-ho d'alguna manera.
Gràcies
IESP

Hola Maria!
Primer de tot calma i molta paciència. Et recomanem que agafis un mirallet i observis els teus genitals, és important que els coneguis bé i localitzis l'entrada de la teva vagina (per on has d'introduir el tampó). Familiaritzar-nos amb el nostre cos posa les coses molt més fàcils!
El millor és que et compris tampons de la mida més petita, per començar, i que vinguin amb aplicador de plàstic. Així tot et resultarà més senzill! Veuràs que dins de la caixa et venen les instruccions de com posar-te'l amb dibuixets que ho il·lustren.
Busca una postura on et sentis còmoda, estigues relaxada i tranquil·la, així evitaràs que la musculatura de la teva vagina es tensi impedint la introducció del tampó. Si veus que no pots o que t'atabales una mica, deixa-ho per d'aquí una estona. Millor no forçar-ho!
Recorda que un cop el tinguis col·locat no l'has de notar ni t'ha de molestar, si no és perquè no el portes ben col·locat.
T'adjuntem un enllaç on podràs veure com col·locar-lo correctament:
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat