dubtes
hola, tinc uns dubtes sobre les dorges :$
1. et pots mori si es la primera vegada que ho probes?
2. quins efectes poden tindre?
3. que es la dama blanca?
4. si probes una vegada la droga, te quedes adicte? o tens que probarla mes de un cop?
5. el tabaco o les begudes amb alcol se consideren droges??
6. perque estan obsesionats amb el tabaco? (que no fumis i eso..!)
si me pugesis contestar me faries un gran favor, gracies :)
Sara Bujalance

Hola! Et contesto per punts:
1. Si la primera vegada que algú consumeix droga pateix una sobredosi, sí, pot arribar, fins i tot, a morir-se, tot i ser la primera vegada.
2. Els efectes de les drogues varien d'unes a altres, però el que sí està demostrat és que totes, tant a curt, com a llarg termini, provoquen perjudicis, sovint molt greus, tan a nivell físic, com neurològic i psicològic.
3. Si no m'equivoco és una forma d'anomenar la cocaïna, pel color blanc.
4. Sí. És possible desenvolupar una addicció a partir del primer consum, per això és tan important no fer-ho.
5. Actualment, des del punt de vista mèdic es considera que l'alcohol és una droga, legal, però una droga. Sobre el tabac hi han diferents opinions, però el que sí està clar és que el tabac porta tota una sèrie de substancies perilloses per l'organisme que provoquen problemes de salut que poden arribar a ser molt greus.
6. Perquè és MOLT perjudicial per la salut! Pensa que fins i tot provoca càncer! Les persones que fumen tenen, en general, pitjor salut que les que no fumen. Quan la gent s'esforça tant en deixar-ho és per alguna raó important! A més, què guanyes fumant? Res de bo! Perds salut, calers, blancura dental.... La boca et fa olor a cendrer, t'arrugues abans... La única cosa que guanyes és ansietat perquè és una substància addictiva!
Espero haver-te resolt els dubtes. Molts petons!!