Em farà molt mal fer l'amor per primer cop?
Hola, gracies per respodre la meva consulta. Sóc una noia de 16 anys, porto un temps amb el meu novio i estic segura de que vull perdre la virginitat amb ell. El problema es que quan estem al llit em fica mà i em fa una mica de mal. Em fa por que em faci molt mal quan ho fem. Com puc fer perque no em faci tant mal el primer cop?
També vull preguntar-vos a quina distància esta l'himen perque ell diu que potser ja no el tinc ja que ficant-me els dits no vaig sagrar ni res.
Moltes gracies!!
IESP

Hola noia_rossa!
Doncs la primera vegada no té per què fer mal. Fixa't que si ens enfrontem a la nostra primera relació sexual amb molta por, dubtes, inseguretats, etc. és molt probable que estiguem més tenses i la musculatura vaginal també es posi en tensió provocant que la penetració sigui complicada o inclús dolorosa.
Per tant, tranquil·litat! És evident que en ser la primera vegada esteu una mica nerviosos, això forma part del joc i de les primeres vegades, però no podeu deixar portar-vos per la por. Recordeu que és molt important estar tranquils i no voler córrer. Busqueu un bon lloc per aquesta primera vegada, sense possibles interrupcions. Dediqueu temps als jocs preliminars, a excitar-vos i aconseguir que la teva vagina estigui ben lubricada. Si en intentar-ho veieu que no entra, que estàs tensa o que et fa mal, no forceu la penetració, seguiu jugant, acariciant-vos, fent-vos petons, etc. Veureu que tot això us ajuda a que la primera vegada vagi molt millor!
L'himen és una membrana que fa de capa protectora i que es troba dins de la vagina, just passada l'entrada de la vagina, en el seu interior. La funció de l'himen és cobrir i protegir la vagina. L'himen es pot trencar per diferents motius com, evidentment, la primera relació sexual amb penetració. Però també pot ser que l'himen es trenqui en rebre un cop en la zona genital o en introduir un tampó. Per tant, pot ser que a la primera vegada no sagnis perquè ja el tinguis trencat.
Per últim, no oblideu tenir els preservatius a mà i fer-los servir des del començament de la penetració! ;)
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat