macrobiotica?
Hola! M'agradaria saber que es exactament i en que cinsisteix la dieta macrobiotica, perque pel que he llegit i m'han explicat m'interessa bastant, pero vull saber mes coses. I a partir de quina edat es podria fer? Jo tinc 15 anys. Moltes gracies
Sara Bujalance

Hola! Pel que tinc entès la macrobiòtica és un tipus d'alimentació que està basada en un principi filosòfic, el ying i el yang, per tant, diria que no té cap base científica. Si no m'equivoco es basa en la idea de que alguns aliments són ying i altres yang i intenta trobar l'equilibri entre els dos pols. Afavoreix menjar productes de la terra i de temporada i el més frescos possibles, és a dir, el menys manipulats possible. A part de tot això no et puc dir gaire més perquè és un moviment relativament recent i encara no s'ha fet conèixer del tot. De totes maneres, el més recomanable SEMPRE, i sobretot en època de creixement com estàs tu ara, és menjar de la forma mediterrània tradicional. La dieta mediterrània (piràmide dels aliments) sí té una base científica sòlida i els seus beneficis són més que coneguts per tota la comunitat mèdica. El millor consell que et puc donar és que de moment post-posis la pràctica de dietes poc conegudes i diferents de la mediterrània, i quan ja hagis crescut, reflexionar-hi i si de debò és important per a tu, fer-ho amb el consell d'un nutricionista, per assegurar que la teva nutrició és a correcte a més de respectuosa amb els teus valors. Molts petons!!