aprimar per sentirme millor
hola! dons veuras, tinc 15 anys, medeixo 1,67 i peso 60kg. Se que estic be pero vull aprimar pq no m'agrado. Que he de fer per baixar de pes? Que he de menjar, quantes hores d'esport e de fer...
Pd: vui aprimar 10kg si o si
Gracies!
Sara Bujalance

Hola! La única manera de mantenir un pes correcte és fer 5 àpats al dia (esmorzar a casa, esmorzar al cole, dinar, berenar i sopar), menjar de tot, de forma equilibrada (com marca la piràmide alimentària), i fer esport, com a mínim, 3 cops a la setmana, si en pots fer més millor. Qualsevol esport que t'agradi t'anirà bé. A part d'això no cal que facis res més (tampoc hi ha res més que funcioni). Ara, això sí, treu-te del cap aprimar 10 quilos! És una barbaritat! El teu pes és correcte per la teva alçada, estàs bé! No necessites aprimar, i tampoc et convé! Estàs en època de creixement i perdre tants quilos et podria provocar problemes greus en el teu desenvolupament: problemes en l'alçada (no créixer correctament), problemes als ossos, problemes musculars, cardiovasculars, problemes hormonals, problemes a les dents, al cabell, a la pell.... Així que res d'aprimar 10 quilos! Si veus que la preocupació pel pes és algo que et fa estar trista, parla amb algun adult de confiança amb qui et trobis còmode, com que ja ha passat per l'adolescència et pot ajudar a sentir-te millor. Molts petons!!