Què he de fer?
Hola,
Tinc una parella estable i ja ho hem fet bastantes vegades. Totes elles m'han fet mal. Molta gent m'ha dit que segurament són nervis o que no he estat prou "calenta". Jo crec que he estat bastant tranquila, ja que les vegades que ho he fet era perquè jo volia i m'he sentit segura, ja que el meu novio em fa sentir segura. Jo he estat algunes temporadas bastant nerviosa que alteres, i no sé si els nervis que tinc dins afecten en aquest tema.
Necessito ajuda i saber què és el que pasa, ja que em sentu malamen per ell, encara que ell totes les vegades ha acabat i ell pensa que el mal que em fa és culpa seva i jo ja li dic que és per culpa meva.
Què faix?
Espero que em pogueu ajudar! Moltes gràcies!
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga del servei de consulta jove de l'IESP. No és gens estrany el que us està passant, en les primeres relacions sexuals, els nervis, l'angoixa i sobretot la preocupació per veure si va bé o no, poden fer que la zona muscular de la vagina per exemple, es tensi i faci mal.
Per això és important, no tenir pressa, estar en un lloc tranquil, compartint aquests moments amb la persona que volem, i anar coneixent el cos a poc a poc. Abans de tornar-ho a intentar, heu provat a jugar? gaudir de les sensacions del cos? saps on estan les zones de plaer? coneixes el teu clítoris?.. Són moltes preguntes, però volen dir, que si esteu massa pendent d'aconseguir la penetració, no esteu disfrutant del joc, ja que això pot marcar la diferència entre que el cos estigui tens o relaxat!
Un cop estigueu en el joc, tranquils, sense pressa, intenteu jugar amb els dits, tocar els genitals, introduir un, dos dits (els teus i/o els de la parella) i de mica en mica veure com és l'entrada de la vagina.
Una altra cosa que et pot ajudar, és conèixer el propi cos, com són els teus genitals, has provat mai tu a introduir un dit?
Si us atabaleu molt, podeu consultar amb el nostre servei, aquest va dirigit a joves (majors de 18), on podrem valorar amb més detall la teva situació www.consultajove.cat.
Esperem haver-vos pogut donar algunes orientacions!
Una abraçada!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat