Masturbació
Hola! Em preocupa el tema de la masturbació, (soc mascle)
És bo masturbar-se? Perquè ho faig cada dia, m'ajuda a relaxar per estudiar i els dies que no em masturbo em trobo estressat, és normal? Hi ha alguna consequència a la llarga? diuen que perds vista, és veritat?
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. Gràcies per utilitzar el consultori per resoldre els teus dubtes. La pregunta que ens fas és molt normal. La masturbació, és un tema del que es parla molt i del que hi ha molta informació però no tota és certa.
La masturbació es una forma de conèixer-nos a nosaltres mateixos, com reacciona el teu cos davant l'estimulació sexual, com gaudeixes, i/o com t'agrada fer-ho.
L'ejaculació generalment va acompanyada de l'orgasme i per tant d'una sensació de relax, que és el que expliques en la teva consulta.
Com a conseqüències a llarg termini, ni perdràs la vista, ni et quedaràs calb, ni res. La única conseqüència que pots tenir depèn del ritme amb el que t'estimules, si ho fas molt ràpid estàs acostumant al teu cos a respondre ràpid, el nostre consell és que quan et masturbis ho facis de forma calmada, per gaudir i per passar-ho bé, no només per buscar la sensació de relax un cop has acabat.
Espero haver-te ajudat!
Helena Angel. @HelenaAL
HelenaALpsico