lioooo
Holaa! A veure ,fa poc he conegut un noi que m'agrada i jo li agrado, i hem quedat ja varies vegades pero el problema es que ell ja ha tingut altres parelles i ja s'ha liat i jo encara no, i tinc por de fer-ho malament o que es noti molt. No se que s'ha de fer ni com i em te una mica preocupada... Ja se que ningu neix ensenyat pero igualment, no es notara molt? I l'ultim cop que vam quedar sem va intentar llençar i jo per por em vaig com apartar va ser el reflex del moment, i ara em sento fatal per havero fet i tinc por del qu passi la propera vegada que quedem, ja que sento algo per ell i no vull cagarla, pero em vull liar... Que puc fer?
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per preguntar!
Com tu dius, és normal sentir aquesta por ja que ningú neix ensenyat! La primera vegada per qualsevol pràctica (primer petó, primera parella, etc) pot fer respecte, ja que el que volem és quedar bé!
Però si t'hi fixes aquesta por a "quedar malament" està fent que et perdis moltes coses, ja que tu sents coses per ell (i ell per tu) i no pots actuar com et demanen els teus sentiments.
Et diria que siguis valenta i que recordis que aquests dubtes els té tothom, però cadascú decideix fins on influixen en la seva vida. A part, també és imporant recordar que cada cosa que facis respecte a la teva sexualitat, has d'estar-hi completament d'acord, respectant el que vols i a l'altra persona :)
Espero haver-te resolt el dubte!
Helena Galé
@hln_gale
www.consultajove.cat