URGENT! Nose com sortir de l'armari
Soc un noi de 15 anys, pero no tinc cos de noi, sino de noia, osigui que soc transexual, i això només ho sap la meva ex, que li vaig dir, els demés es pensen que soc una noia, ni els meua pares ni amics ni ningú ho sap, i vull sortir de l'armari i que em tractin com lo que soc, un noi, pero nose com fer-ho, tinc por que la gent em discrimini per això, i lo pitjor que els meus parea no m'acceptin, la meva ex m'apolla molt, pero no ea suficient nomea amb ella.
A qui li dic primer?? Com els hi dic?? Si no m'accepta la meva familia que faig??
:(
IESP

Hola Aitor!
En primer lloc, és normal que et sentis així i que t'apareguin tots aquests dubtes.
Et recomanem que li donis un cop d'un d'ull al web de la Fundació Daniela (
). Hi trobaràs diferent informació relacionada amb la transsexualitat, especialment sobre els dubtes que poden aparèixer a l'adolescència. Contacta amb ells si ho necessites i resol tots els dubtes que tinguis.
També pots contactar amb el servei de l'Hospital Clínic de Barcelona amb la unitat d'identitat de gènere (
) o parlar amb el teu metge de capçalera, explicar-li el que et passa per tal que pugui derivar-te a l'especialista que correspongui.
No tinguis por Aitor! Sabem que no és fàcil passar pel que estàs passant. Però et recomanem que no passis sol aquest tràngol! Informa't i demana informació. Quan ho vegis clar, parla amb els teus pares, o amb el que tinguis més confiança, el que tu prefereixes, però no et quedis tot aquest malestar per tu sol! Segurament a la família li costa entendre la situació en un primer moment, però a avui en dia hi ha molta informació, metges i psicòlegs especialitzats, i associacions que poden donar-vos un cop de mà! Sabem que no és fàcil, però has de buscar la teva felicitat!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat