Primera regla!---
Hola, tinc 12 anys i ahir dia 4 em va venir la primera regla.
Bé, ja m'han explicat què és i què he de fer, però aquesta nit, la compresa se m'ha mogut, i m'he embrutat les calces... Què puc fer per evitar-ho? Compreses de nit? M'han dit que només són mes llargues, i això no serveix perquè si se'm mouen...
L'altra cosa és que, el mes que ve, em vindrà o tardarà a ser regular?
I, com calculo jo el dia que m'ha de tornar a venir? La meva mare em va dir que si em va venir el 4, cap a al 4 del mes que ve tornaria, però i si ve abans i no estic preparada??
Gràcies! :)
IESP

Hola Maria!
El que t'ha passat és completament normal. Ens hem d'acostumar a que tenim la regla i és molt habitual, especialment les primeres vegades, que taquem les calcetes i inclús els llençols de nit. Pots provar les compreses de nit, a moltes noies els hi van realment bé. Són més grans i cobreixen millor tota la zona, de manera que encara que tu et moguis o et posis en una postura diferent, el flux menstrual quedarà a la compresa.
No podem saber en exactitud quan et vindrà la teva pròxima regla, però com a mitjana es calculen 28 dies, és a dir, si el teu primer dia de regla va ser el dia 4 de maig, pots esperar que la següent et vingui al voltant del dia 1 de juny (uns dies abans o uns dies després). Recorda que és completament normal certa irregularitat els primers anys de la regla. Vés apuntant-te els dies que et va venint d'aquesta manera aniràs veient i descobrint com són els teus cicles i podràs anar preveient millor quan ha de tornar a venir.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat