Anticonceptius
Bones! Tinc parella i mantenim relacions sexuals amb preservatiu. L'altre dia vam provar sense preservatiu, ell controlant-se per no ejacular (ho sé, bastant arriscat), i les sensacions eren molt millors. Es segur prendre pastilles anticonceptives per no utilitzar condó? Haig d'anar al metge? Ha de venir un adult amb mi ? A partir de quant de temps comencen a fer efecte? Gracies!
IESP

Hola Kat27!
Com molt bé dius, mantenir relacions sexuals sense preservatiu us posa en risc d'embaràs no desitjat i de contraure alguna infecció de transmissió sexual (ITS). Així que millor no jugar amb foc!
Si t'estàs plantejant començar a prendre pastilles anticonceptives, has d'anar al ginecòleg/a perquè te les recepti. Aquestes pastilles sempre s'han de prendre sota control mèdic i necessiten recepta. Per tant, si o si, cal una visita amb el ginecòleg/a! Pots anar al servei de Tarda Jove que tenen els Centres d’Atenció Primària (CAP) de la teva població. Allà t'ajudaran a aclarir dubtes i hi tenen servei de ginecologia que és completament confidencial.
Recorda que les pastilles són efectives, si se'n fa un ús correcte, per evitar un embaràs no desitjat, però com saps no et protegeixen davant les ITS.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat