/Himen/
Hola!! Moltes gràcies per fer el consultori, m'ha ajudat a resoldre molts dubtes.
Bueno, el meu dubte es que no se exactament que es l'himen, ho he buscat però no especifica gaire...
L'himen, quant et poses els dits, es nota? O es al tenir relacions sexuals que es trenca? Pel que m'han explicat, quant se't trenca l'himen surt sang. Es que l'altre dia el meu novio em va posar els dits (no era la primera vegada) i va sortir sang, jo no tenia la regla, ni podria haver sigut una ferida perquè no te les ungles llargues ni res d'això, i vaig estar pensant i alumillor era l'himen, no ho se.
Gràcies!! :*
IESP

Hola nadiiaduran8!
Ens alegra saber que el Consultori t'és d'utilitat! :)
L'himen és una membrana que fa de capa protectora i que es troba dins de la vagina, just passada l'entrada de la vagina, en el seu interior. La funció de l'himen és cobrir i protegir la vagina.
L'himen es pot trencar per diferents motius com, evidentment, la primera relació sexual amb penetració. Però també pot ser que l'himen es trenqui en rebre un cop en la zona genital, en introduir un tampó o els dits, practicant algun esport, etc. Quan l'himen es trenca surt sang.
El que t'ha passat pot haver-se trencat una mica d'himen o pot ser una petita ferideta en ficar-te els dits. Mira si aquests dies segueixes sagnant, si et fa mal o picor, si és així, sempre hem d'anar al metge per comprovar que tot estigui correctament. Si només va ser aquell dia en aquell moment i després no va sortir sang ni vas notar molèsties, en principi no t'has de preocupar.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat