Prepuci
Hola,
Des de que tinc 11 anys em masturbo i sempre he tingut problemes per fer baixar la pell del penis quan el tinc empinat... Però últimament, també en tinc molts per baixar-me la pell sense empinar. Vull saber si és normal i si puc fer alguna cosa per millorar-lo. A l'hora de tenir sexe puc tenir algun impediment? M'hauré d'operar? Els hi he de dir als pares? Com?
Sé que són moltes preguntes... moltes gràcies :)
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga del servei de la consulta jove de l'Iesp. No és gens estrany que el gland quedi cobert pel prepuci, això es coneix amb el nom de fimosi.
Saps què és la fimosi? Està relacionada amb la pell del penis, que impedeix o dificulta que el prepuci (que cobreix la punta o cap del penis), es retregui adequadament (pel que dius, sembla que això t'estigui passant a tu). En els nens petits aquesta situació és natural i es resol gairebé sempre per si sola, però quan es presenta en els joves o en els adults pot causar alguna infecció, però no sempre.
És habitual que la fimosi no desaparegui sense tractament. Una higiene adequada és molt important per evitar infeccions, però en els casos més persistents pot ser que sigui necessari fer una circumcisió, que és una cirurgia ràpida i senzilla que consisteix a eliminar la part de la pell del prepuci que sobre, per deixar el gland al descobert.
Per tant, en el moment que decideixis, fes una visita amb el metge per resoldre dubtes i veure si en el teu cas, el que hi ha és una fimosi o no.
Una abraçada i gràcies per utilitzar el consultori!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat