Complexes
Em fan molts comentaris sobre el meu físic, com per exemple, que estic gorda, obesa, que semblo una foca, etc. Normalment faig com si aquests comentaris no m'importessin, però sí, m'afecten i molt. Amago moltes llàgrimes darrere d'un petit somriure, ploro per les nits fins quedar-me dormida, i la gent que ho sap, es a dir les meves amigues, em pregunten el per què i els hi responc que no ho sé. Però en realitat sí que ho sé. Em veig realment gorda, totes les meves amigues ho saben, em fa vergonya anar a la piscina o anar a la platja (i si hi vaig sempre intento tapar-me per què no es noti), o simplement canviar-me en el vestuari de l'insti. Elles tenen cossos perfectes i jo sóc la gorda. Arribo a casa i començo a menjar i penso, bueno, menjo i desprès ho vomitaré, al acabar vaig al lavabo i no soc capaç de fer-ho, per por, no vull entrar en el tema de l'anorèxia, no ho aguantaria, seria molt dur... No he arribat a vomitar però si a posar-me els dits per intentar vomitar i he passat varius dies sense menjar amb l'excusa de que em trobo malament o em fa mal la panxa, me mare es preocupa per mi per què a l'hora de sopar no menjo gaire sempre li dic: "Mama, no tinc gana". I un altre dia sense sopar. Sempre m'agrada picar alguna cosa, i clar, tot engreixa. Sé que tindria que estar contenta amb el meu cos, per què és el que m'ha tocat, encara tinc que créixer, però sincerament... tinc un complexe molt gran amb la meva panxa, cames, es a dir, amb el meu físic i de això fa molt temps. Tot va començar quan em vaig donar conta del cos, de que importava molt estar prima i quan van començar tots els insults.
Crec que faig 1'50m i peso 45kg i per mi això es que estic molt gorda.
Sara Bujalance

Hola Jessica99! Moltes gràcies per compartir amb mi la teva situació, per tot el que m'expliques es nota que portes un temps passant-ho malament per culpa del menjar. Per l'alçada i el pes que tens és impossible que et sobri res, estàs bé, no necessites aprimar! Aquesta gent que et fan comentaris sobre el teu físic necessiten ulleres! Passa d'ells, aquesta gent fa això perquè, sovint, tenen una autoestima molt baixa i el que volen, inconscientment, insultant als altres és que tinguin l'autoestima encara més baixa que ells, així que no permetis que les inseguretats dels altres t'afectin a tu! Tu estàs per sobre de les seves tonteries! Per tot el que dius l'adolescència se t'està fent força difícil per culpa de com et trobes amb el cos, és important que parlis amb algun adult de confiança sobre això que t'està passant, de cara a que t'ajudi a sentir-te millor i a evitar que això que t'està passant es converteixi en un problema gros com una anorèxia. Parla amb els pares, per exemple, sé que és difícil fer-ho però és la única manera de que et puguis trobar millor, ja veuràs com t'entendran i faran tot el possible per ajudar-te. I parla amb els amics i professor sobre els insults que reps, ells t'ajudaran a aturar-los. Molts ànims Jessica, i molts petons!! (Molt important: no intentis vomitar, no serveix per aprimar i pot ser molt molt perillós per a la teva salut!)