Em moro de vergonya quan haig de dir que tinc la regla i no hem trobo be...encara que es una cosa normal...
Tinc la regla des d'aquest any i les meves amigues ho saben, però a vegades no em trobo gens bé i tinc ganes de assentar-me a una cadira o de prendre'm una pastilla i no ho faig, ja que no se el motiu però em fa vergonya dir a qui sigui que em fa mal la panxa de la regla, i després penso que totes les noies de la classe la tenen menys 2 o 3... però en canvi la meva germana gran ho diu sense mes ni mes sense vergonya. Em podeu donar algun consell???
Gràcies.
IESP

Hola martaaa!
Tenir la regla és el més normal i natural del món, i no ens hauria de fer vergonyar parlar del tema. De totes maneres, tampoc cal anar fent un pregó cada cop que la tens. El tema està en que si no et trobes massa bé, no té massa sentit que per vergonya no et prenguis res o t'asseguis una estona, ja que amb això t'estàs perjudicant a tu mateixa. Així que intenta normalitzar aquest procés tan natural, i no deixis que la vergonya et paralitzi.
Per anar perdent la vergonya, si en tens ganes, parla amb aquelles amigues de més confiança per tal d'anar-te habituant a parlar del tema i aniràs veient com cada cop ho portes millor!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat