La meva regla:
Hola, bon dia.
M’agradaria fer dues consultes sobre la meva menstruació. La primera és què el dia 10 me’n vaig de viatge de final de curs i anem a Mallorca, el fet es que segurament tindre la regla en aquells dies i clar anirem de la piscina a la platja i de la platja a la piscina. El problema és que no m’entra el tampó i era per saber si és posible que això passi, o simplement sóc jo la que no se posar-me’l.
La segona és per saber si hi ha alguna manera per fer que s’adelanti la regla.
MoltesGràcies
IESP

Hola M2000,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga del servei de la consulta jove de l'Iesp. No hi ha una manera per fer que la regla vingui abans, a no ser que utilitzis un mètode anticonceptiu hormonal.
És possible que no estiguis col·locant bé el tampó. L'hem d'utilitzar només quan tenim la regla, quan hi ha sagnat abundant, per tant, lliscar, lliscarà.
Per a saber com posar-lo et passem aquest vídeo:
Vr3X9EFqjsE
Si aconsegueixes col·locar-lo bé, no ha de fer mal, no has de notar absolutament res. Si tot i tenir-lo ben posat notes dolor, aleshores et recomanem que consultis al ginecòleg o a una fisioterapeuta especialitzada en sòl pelvià.
Una abraçada i gràcies per utilitzar el consultori!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat