Embaràs sense penetració i pastilles anticonceptives
Hola,
estic en una relació amb un noi des de fa uns mesos i hem tingut relacions sexuals, però encara sense penetració. Tot i així sempre tinc dubtes de si hi realment hi ha risc d'embaràs si el penis no ejacula dins la vagina. Ahir vam estar junts i el vaig masturbar i ell va ejacular, embrutant una mica els llençols. Al cap d'uns minuts vaig seure sobre la zona on hi havia una mica de semen i m'agradaria saber si m'he de preocupar per un possible embaràs. Hi havia bastant poca quantitat i fa un parell o tres de dies que vaig deixar de tenir la regla, per tant diria que encara no estic en el període fèrtil. He llegit en diferents blogs que els espermatozous moren en entrar en contacte amb l'aire, però també que poden pujar per les parets de la vagina des de l'exterior així que no sé quines probabilitats hi ha que m'hagi pogut quedar embarassada. Vaig seure sobre el semen al cap d'uns minuts que estigués allà i ell no va ejacular prop de la vagina, així que l'únic contacte va ser a través dels llençols al cap d'uns minuts. No estic pensant en prendre cap pastila de l'endemà perquè sé que si hi ha possiblitats, són molt baixes, però vull confirmar que el millor sigui no prendre-la.
Acostumo a preocupar-me bastant per coses així i estic pensant en la possibilitat de prendre pastilles anticonceptives, però sé que canvien les hormones i no estic convençuda de si són completament saludables. M'agradaria saber si hi és perjudical alterar el sistema hormonal.
Moltes gràcies per endavant.
IESP

Hola M!
Doncs pots estar tranquil·la perquè les possibilitats que es produeixi l'embaràs d'aquesta manera són ínfimes. Així que tranquil·la!
Els mètodes hormonals que hi ha actualment són força segurs. El que et recomanem si t'estàs plantejant un altre mètode anticonceptiu, és que facis una visita amb el teu ginecòleg/a perquè pugui assessorar-vos i recomanar-vos quin pot ser el millor sistema anticonceptiu pel vostre cas. Recordeu però que les pastilles anticonceptives prevenen l'embaràs no desitjat, però no les infeccions de transmissió sexual (ITS), per tant s'hauria de fer servir doble sistema de protecció (pastilles i preservatiu).
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat