3 PROBLEMES
Hola, fa cosa de dues setmanes, el 29 d'abril exactament, vaig tenir la primera relació sexual amb penetració, no ha estat esporàdica i per tant s'anirà repetint.
1. Des de petita m'han dit que quan comences a tenir relacions sexuals has de demanar hora al ginecòleg. És necessari? M'agradaria saber si corro algun risc sinó hi vaig o què.
2. La vacuna del papil·loma és molt important no? És que no recordo si me la van posar a l'escola, hauria de mirar-ho?
3. L'altra pregunta que us faig: ho vam fer amb preservatiu i seguirem fent-ho amb preservatiu, sinó ja ho parlaríem, però si es peta, ho notes? Ho dic per no còrrer cap risc ni patir.
Moltes gràcies!!
IESP

Hola diana!
Responem als teus dubtes:
1. Nosaltres recomanem fer una vista el ginecòleg des del moment que tenim la nostra primera regla. Però si no ha estat així, un cop hem iniciat la nostra activitat sexual és molt recomanable anar-hi.
2. Per saber si t'han posat la vacuna del papil·loma, hauries de consultar la teva cartilla de vacunació, preguntar-ho a l'escola o al teu metge de capçalera. És important que sapiguem quines vacunes ens han posat. Recorda però que aquesta vacuna no prevé el contagi d'altres infeccions de transmissió sexual, per tant sempre és molt important fer servir correctament els mètodes anticonceptius i de barrera per evitar problemes.
3. Es pot notar o no, normalment són ells qui ho noten, però com no sempre és així, és molt important que sempre que acabeu de mantenir relacions sexuals reviseu que el preservatiu està en perfectes condicions i amb el semen a dins del dipòsit. Per fer-ho, podeu fer un nus a la part de dalt i apretar amb els dits a veure si s'escapa líquid. Una altra manera és omplir-lo amb aigua per veure si hi ha alguna fuga per algun lloc. Recordeu que si el preservatiu es trenca, és important en primer lloc que no perdeu la calma, i feu ús del mètode anticonceptiu d'urgència o la píndola del dia després, que cal prendre el més aviat possible (evitant que passin més de 72 hores, ja que perd eficàcia).
Esperem haver resolt els teus dubtes!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per utilitzar el Consultori!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat