un tema que em preucupa!
Hola!
Us volia consultar un tema de les pastilles antibabys que em prenc. Fa dos mesos que m'estic prenent les pastilles i tinc casi sempre ho fem sense condó, però quan me les tinc que deixar de prendre perquè representa que es la setmana de la regla, també ho fem sense condó inclús quan tinc la regla i tot ho fem i sem corra a dintre i tot. També quan no ja m'ha marxat la regla i tot o encara no m'ha vingut ho fem sense i es corra dintre,(per que les pastilles me les deixo de prendre un dissabte i me les torno a prendre el dissabte següent, això ho faig be no?) i durant tota aquesta setmana no tinc la regla tots els dies i clar llavors els dies que no la tinc i no em prenc la pastilla encara pot ser que em pugui quedar embarassada?
IESP

Hola floraflorita!
Les pastilles anticonceptives inhibeixen l'ovulació, i per tant impedeixen que es produeixi l'embaràs. Si es prenen correctament, és a dir, cada dia durant els 21 dies a la mateixa hora aproximadament (sense deixar-se'n cap), es respecta la setmana de descans i es reprèn la presa el dia que toca, són molt efectives. Si ha estat així, l’efecte anticonceptiu es manté durant els dies de descans.
Recorda però que les píndoles anticonceptives són un mètode molt segur per evitar l'embaràs, però no protegeixen contra les infeccions de transmissió sexual (ITS).
Si tens qualsevol dubte, parla-ho amb el teu ginecòleg/a, veuràs com resolt tots els teus dubtes. No oblidis que aquest mètode anticonceptiu ha d'estar sempre receptat per un metge.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat