aixxx per que jo?
Tinc 16 anys i actualemt fa 2 mesos que surto amb un noi.
El problema és que tinc una por terrible ha ferme petons, és a dir, en tinc moltes ganes, però a "l'hora de la veritat" em faig enrere a l'últim segon. Ell m'enten perfectament i ja li he explicat com em sento, diu que tranquil·la que no passa res que anem amb calma i paciència. Però (deixant a part l'impotència que sento quan em pasa) se que d'alguna manera ell també pateix per mi i per la nostra relació. D'aquí poc farem tres mesos i encara no ens em fet cap petó. Me'l estimo molt i no el bull enmoïnar, pero es com si el meu cos fos al·lèrgic als petons...
Crec que aquesta por em ve de quan era petita, i tenia molt mal alè, crec queaixò ha afectat a la meva seguretat, no ho sé!
Gràcies!
IESP

Hola marisol!
Està molt bé la reacció de la teva parella, que et doni el temps que faci falta per sentir-te preparada per fer el pas, així que com ell diu calma i paciència.
Si has identificat d'on prové aquesta por, hauràs vist que el problema que tenies amb el mal alè ja l'has solucionat. Si t'ajuda, sempre pots portar a sobre uns caramelets de menta per sentir-te més a gust i més còmoda. Com entre la teva parella i tu, hi ha força confiança, parla-ho amb ell, explica-li el que creus que et passa i entre els dos aneu trobant el camí per fer front a aquesta por.
Recorda que quan una cosa ens fa por, per tendència natural ens hi allunyem, però en fer-ho, fem que aquesta por cada cop sigui més gran. Per tant, et proposem que anem fent una aproximació, molt a poc a poc, als petons. Per exemple, podeu començar amb els petons a la galta, fins que tu realment et sentis còmoda i això no et provoqui cap tipus d'angoixa. Un cop "superada" aquesta fase, es tracta d'anar-se aproximant a la boca de mica en mica, sense pressa i no cal que tot sigui el mateix dia. És important que tu trobis el teu ritme i que no passis a la següent "fase" fins que l'anterior no provoqui por.
Veuràs com de mica en mica et sentiràs millor i podràs fer petons sense cap tipus de por! Recorda que ningú neix ensenyat i que és molt important centrar-se a gaudir!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per compartir-ho amb nosaltres!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat