Vaginisme
Hola!
El meu novio i jo tenim 21 anys... ell ja ho ha fet un parell de cops pero jo encara soc verge... El cas és que portem any i mig intentant la penetracio i no hi ha maneres. Ens pasem hores jugant i quan arriba el moment no entra!! Hem provat diferents postures, fem servir lubricant, etc, pero res de res. Alguna vegada m'ha intentat ficar els dits pero o no ha entrat o al cap de dos segons me la hagut de treure perque em feia mal; jo també ho he intentat i nomes m'ha entrat un... No se que pasa i m'agradaria saber-ho, perque sembla com si tingues l'entrada de la vagina molt petita o hi hagues alguna cosa que ho taponi. Pot ser vaginisme? Que hauria de fer en aquest cas?
Necessito ajuda!!
Gracies
IESP

Hola 242424!
Com ja deus haver llegit per internet, el vaginisme és la contracció involuntària de la musculatura vaginal impedint la penetració, ja sigui d’un dit, d’un tampó o del penis. Aquesta impossibilitat crea molt malestar a la persona que la pateix (i a la seva parella) afectant la seva qualitat de vida de forma important. Normalment, la causa és psicològica, però sempre s'ha de fer una bona avaluació per descartar primer de tot que no hi hagi res orgànic/físic que expliqui aquesta impossibilitat de penetrar.
Per tant, abans de posar-nos etiquetes, et recomanaríem que fessis en primer lloc una visita amb el teu ginecòleg/a per valorar que tot està correctament o si hi ha quelcom funcional que expliqui el que et passa. Si tot és correcte, el treball conjunt de fisioterapeuta especialitzat en sòl pelvià i del psicòleg pot ajudar-te a resoldre el que us està passant.
Si no sabeu a on podeu anar, al ser major d'edat podeu accedir al servei de Consulta Jove de l'IESP on un equip multidisciplinari de professionals podem atendre-us personalment (
)
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat