Embarassada
Hola!
El meu problema és que porto un retard de la regla. Sempre ho faig amb condó pero un dia ho vam fer sense. Fa un parell de dies vaig sagnar però molt poc i després no em va tornar a baixar. També estic molt atabalada i quasi cada dia em donen atacs de ansietat per temes de familia i crec que això també em pot influir i a més m'han operat fa un parell de mesos i els medicaments que he pres retarden el cicle menstrual i també porto una setmana amb un dolor de ovaris insoportable. Què puc fer? Fer-me una prova és la millor opció per sortir de dubtes?
IESP

Hola Esther!
Sempre que es mantenen relacions sexuals sense preservatiu hi ha risc d'embaràs! Evidentment que la resta de factors que comentes poden influir en un retard en la regla, però si hi ha hagut conducta de risc (penetració sense preservatiu), sempre hi ha l'opció d'un embaràs.
Per tant, si volem sortir de dubtes, pots fer-te un test d'embaràs o anar al teu metge de capçalera i comentar-li el que ha passat perquè pugui fer-te les proves i determinar la causa d'aquest retard.
Per una altra vegada, recorda que el preservatiu no és una opció, sinó una condició per poder gaudir de la sexualitat sense "mals de cap" posteriors.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per utilitzar el Consultori!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat