AJUDA 234
Hola adolescents!
El cas és que des de fa 7 mesos que tinc la regla, i ara estic en el 8è mes, i m'agradaria utilitzar tampons, perquè per fer esport a l'institut van molt millor, i també són més còmodes i et pots moure més sense tenir la por de tacar-te. I a més, ara que s'apropa l'estiu, vull anar a la piscina amb els meus amics i quan tingui la regla, m'agradaria poder anar-hi igualment, però, no sé com dir-li a la meva mare que els vull utilitzar, em fa molta vergonya. Vosaltres em podríeu dir alguna manera per dir-li? I també tinc por de que em digui que no, ja que a mi m'agradaria utilitzar-los.
Una altra cosa és que, hi ha alguna edat específica per utilitzar-los? Em poden fer mal sense haver-ne utilitzat mai?
Moltes gràcies adolescents, petons!
IESP

Hola asdfghjklñ!
Sabem que a vegades parlar de segons quins temes ens pot fer vergonya, però pensa que tenir la regla és la cosa més natural del món i la teva mare ha passat pel mateix que tu, així que tranquil·la perquè ningú millor que ella t'entendrà.
La nostra recomanació és que parlis amb ella amb naturalitat i li expliquis, tal com has fet amb nosaltres, que t'agradaria provar de posar-te tampons per un tema de comoditat, especialment a l'estiu. Veuràs com segurament en podeu parlar tranquil·lament i ella et pugui donar el seu consell.
Per últim, no existeix una edat específica per començar a utilitzar-los. Tan bon punt tens la teva primera regla, ja pots fer-ne servir. És important que triïs bé la mida en funció de la quantitat que tens i per començar sempre es recomana començar amb els més petits i que vinguin amb aplicador de plàstic, ja que et resultarà més fàcil. Els tampons no hauries de fer mal, si fa mal, és perquè segurament no està col·locat correctament. Així que el primer cop que ho provis, paciència i molta tranquil·litat.
Et deixem un enllaç on veuràs com col·locar-lo correctament:
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat