Mètodes anticonceptius
Hola!
M'agradaria que em poguessiu resoldre un parell de dubtes que tinc. Ja des de fa un any i mig que surto amb la meva parella (totes dues som noies), i ara ens agradaria "fer el pas". Voldríem saber si hi ha algun mètode anticonceptiu per aquests casos a part de les barreres de làtex, i si tots aquests mètodes preventius els podem comprar a les farmàcies. L'altre qüestió és, si les dues som verges, realment cal utilitzar-los?
Gràcies!
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga del servei de la consulta jove de l'Iesp. Pel que fa als mètodes anticonceptius només s'han d'utilitzar com a mètode de protecció de l'embaràs, amb els preservatius masculins o femenins el que també fan és prevenir-nos de les Infeccions de Transmissió Sexual.
Vosaltres als ser dues noies no cal que utilitzeu mètodes anticonceptius perquè no us podeu embarassar l'una de l'altre. El que sí que podeu utilitzar és un mètode de barrera per a prevenir les ITS. Això consisteix a utilitzar un mètode de barrera (com la barrera de làtex o un preservatiu masculí obert) i per tema higiènic en cas d'utilitzar vibradors també és aconsellable utilitzar preservatius.
Una abraçada i gràcies per utilitzar el consultori!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat