Tinc por
Hola, tinc molta por a la primera vegada. Porto més d'un any amb el meu novio, ell és major de 18 anys i jo tinc 16, tinc por a cagar-la i que sense voler em quedi embarassada per algun accident. Ell no em pressiona, però també té ganes i no pot estar esparant tota la vida, em sento malament. Què puc fer? Ajuda si us plau!
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. Responent al teu dubte, és normal tenir por, amb 16 anys un embaràs seria un trasbalç a tots els nivells, per tu, pel teu novio i per les vostres families. Per no quedar-vos embarassats només hi ha dues opcions: no tenir relacions sexuals o utilitzar algun mètode anticonceptiu.
Si utilitzeu el preservatiu, un cop acabeu podeu comprovar el preservatiu, anar al lavabo i posar-hi aigua dins, si hi ha algun forat l'aigua s'escaparà.
Si hi ha algun accident i el preservatiu es trenca, i sempre de forma excepcional, hi ha mètodes d'emergència com la píndola del dia després.
De totes formes, a banda de l'edat i de "no pot estar esperant tota la vida" el que compta és que tots dos n'estigueu segurs, si un dels dos no ho té clar, sent que encara no vol o li fa molta por, el "no" preval per sobre del "si" ja que ningú, ningú, ningú pot obligar a una altre persona a tenir relacions sexuals, repeteixo: ningú. Per tant, no t'has de sentir malament per res.
Espero haver-te ajudat!
Helena Angel @HelenaAL
HelenaALpsico