Por
Hola! Tinc un problema... és que no tinc gana i només quan tinc gana m'agrada menjar dolços, entrepans... no m'agrada el menjar a grans quantitats i que plena molt, el típic de dinar i sopar. Sempre he tingut molt mala autoestima, ja que he estat grassa i ho he passat molt malament, ja que totes les meves amigues eren petites i primes, i quan vaig fer el gran esforç d'aprimar-me tothom em deia que estaba molt prima, i ara continuo tenint molta poca autoestima encara que em diuen que estic bé... Esque em miro al mirall i avegades em veig que em sobra carn i em dona per menjar menys, avegades em veig prima... No tinc molt pit... Ajuda siusplau! I gràcies!
Sara Bujalance

Hola Llap98! Gràcies per compartir amb mi la teva preocupació, pel que m'expliques sembla que portes temps passant-ho malament per culpa del pes i el menjar. El millor consell que et puc donar és que facis 5 àpats al dia (esmorzar a casa, esmorzar al cole, dinar, berenar i sopar), no cal que siguin àpats molt grans, es tracta més aviat de repartir en 5 àpats la ingesta de tot el dia. Menja de tot i equilibrat. Si fas això, evitaràs que t'arribin les ganes de dolços i de "picoteo", ja que això ens passa perquè mengem massa poc o perquè portem massa estona sense menjar res. Si acostumes al cos a menjar així, al final tindrà gana "d'àpat normal" en lloc de "gana de dolços". A part de tot això és molt important també que facis esport, n'hem de fer, com a mínim, 3 cops a la setmana. L'esport t'ajudarà a mantenir un pes correcte, a tenir bona salut i a millorar l'autoestima. Per una altra banda, si veus que la preocupació pel pes t'ho fa passar molt malament, parla-hi amb algun adult de confiança com, per exemple, els pares, de cara a que t'ajudi a sentir-te millor i a evitar que empitjori. Molts petons!!