A partir de quina edat es pot saber si ets gay? Es pot canviar la orientació sexual?
Hola, sóc un noi de 13 anys i sóc gay. m'agradaria saber si a aquesta edat ja es pot saber i si ho sóc... ho podria canviar? El problema és que els meus pares són bastant homòfobs i això em pot portar problemes
Moltes gràcies
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga del servei de la consulta jove de l'Iesp. L'orientació sexual no es pot canviar, és la que és i ninguna de les opcions és millor o pitjor que les altres.
L'orientació sexual es defineix en funció de qui t'enamores, no en funció de amb qui tens relacions sexuals (tot i que en general de qui ens enamorem tenim ganes de tenir relacions sexuals).
Si els teus pares tenen dificultats per acceptar la teva orientació sexual, poden demanar ajuda, hi ha moltes associacions que donen suport i ajuden a entendre la situació dels fills, per exemple
Però tu no rebutgis qui ets, només per les persones de qui t’enamores! Estima’t!
Una abraçada!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat