...podria ser un embaràs?
Hola
Estic molt preocupada perquè tinc dubtes d'un possible embaràs. Fa tres dies vaig tenir relacions amb el meu xicot, però el seu penis no va arribar a entrar. Tan sols hi va haver alguna masturbació i sexe oral, però tot i així, hi va haver un moment en què jo no portava les meva roba interior i ell ho tenia a l'aire ... i em fa por que hi hagi pogut caure alguna gota. A banda, ell em va masturbar i es va tocar el penis quan hi havia semen, però no estic segura de en quin ordre. I he llegit que amb això ja n'hi ha prou per estar embarassada. Perquè, a més, quan vam acabar em vaig netejar les parts amb un mocador per si de cas, i tinc por que amb això tan sols hagi empès els espermes cap a dins.
Moltes vegades, un dia abans que em vingui la regla em sagna una miqueta, perquè l'endemà ja vingui definitivament. I mai em sagna per una altra raó. Donçs fa quatre dies va passar això, que va sagnar una mica, per la qual cosa vaig deduir que ahir o abans d'hair ja tindria el període. Però divendres va ocurrir això amb el meu xicot, i al cap d'una hora aprox. després que succeís vaig anar al lababo, i vaig veure que em sortia sang. Llavors vaig pensar que era el període, que era el que tocava, però després d'aquesta sagnada sobtada no ha tornat a succeir res més. I em preocupa, perquè per la petita sagnada de fa quatre dies hauria de tenir la regla i no la tinc. A més, avui he sentit un dolor molt fort a la panxa i els ovaris i amb ganes de vomitar. No sé si és per aquest motiu o un altre, però em té molt inquieta, ja que només tinc 15 anys.
A part del teu consell, agrairia moltíssim que em donessis informació sobre l'avortament i les pastilles del dia després.
Encara estic a temps de prendren? Que passaria?Com es produeix un avortament?
Moltes gràcies pel teu temps i ajuda; espero les teves respostes
Elena Crespi

Mapachin, gràcies per la consulta.
En principi, pel que ens expliques: el penis no va entrar a la vagina, hi va haver masturbació i sexe oral, és possible que ellet toqués tenint una mica de semen a la mà però no n'estàs segura.
En principi, per tot el que ens dius, no hauries de patir. És molt possible que els nervis estiguin fent que la regla tingui aquest retard. Ara ja han passat uns dies i segurament la regla ja t'haurà vingut.
Demanaves informació de l'avortament i de la pastilla del dia després:
-La pastilla de l'endemà:
cal anar al CAP (Centre d'atenció primària) i demanar la pastilla de l'endemà o anticoncepció d'emergència. I precisament és per això, per una urgència.
S'ha de prendre, com a molt en les 72 hores després de la relació sexual de risc (tot i que també pot ser útil fins a 120 hores després, 5 dies, però l'eficàcia va disminuint) . La pastilla de l'endemà no és una pastilla avortiva (Si hi hagués hagut fecundació i ja s'hagués implantat l'òvul fecundat no tindria cap efecte prendre-la), per això cal prendre-la quan més aviat millor, per evitar que s'implanti l'òvul, en cas que ja hi hagi hagut fecundació.
Evidentment, la pastilla de l'endemà té una quantitat molt important d'hormones i, per això, no s'ha de prendre com a mètode anticonceptiu habitual.
En el CAP, mantindran la confidencialitat sempre i quan vegin que no tens cap problema i que comprens allò que t'estan explicant.
-L'avortament: et deixo informació del Centre Jove d'anticoncepció i sexualitat on expliquen molt bé què és i com funciona:
Una abraçada!
Elena Crespi i Asensio - www.elenacrespi.com
Instagram: @elenacrespi81