Ajuda
Hola adolescents!! Em dic Anna i necessito la vostra ajuda... Desde petita em masturbo, crec que desde els 10 anys i ara en tinc 14 i no ma vingut encara la regla, es un problema de que em masturbo o algo? Necessito que em contesteu!!!
mersii i molts petonets.
IESP

Hola Anna!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per fer-nos una consulta!
La masturbació NO provoca que la regla trigui més en venir! No té res a veure :)
Masturbar-se és una pràctica opcional que té com a funció conèixer més el propi cos i gaudir d'ell d'una manera íntima i personal, així que no té efectes negatius.
Si tens 14 anys i no t'ha vingut la regla, no é pas extrany! La menstruació pot venir a edats molt variades (com moltes noies pregunten en aquest consultori), de manera que et demanaria que no et preocupessis. Quan menys t'ho esperis segur que et vindrà!
De totes maneres, si és una cosa que et preocupa molt (que no tinguis la regla), intenta parlar-ho amb alguna dona adulta que sigui de la teva confiança (mare, germana...) per a quedar-te més tranquil.la :)
Una abraçada i espero haver-te ajudat! 
Helena Galé
@hln_gale
www.consultajove.cat