preservatiu?
Hola! Fa quatre mesos que estic sortint amb el meu novio i ens estem plantejant fer l'amor. Cada cop que en parlem m'assegura que no cal fer servir preservatiu perquè ell nota quan li comencen a sortir els espermatozoides, ja que va estar 3 anys amb una relació anterior sense fer servir protecció. Tot i així a mi no m'agrada gens la idea de fer-ho sense preservatiu. És veritat que els tius poden saber exactament quan els hi surten els espermatozoides? I...com ell assegura,el preservatiu talla la circulació i no et deixa gaudir tant?
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Abans de tot, gràcies per consultar-nos!
Vàries coses:
- Primer de tot, ha de tenir molt clar que si tu vols utilitzar preservatiu, ell ha de respectar la teva decisió. De fet, també és una cosa positiva per a ELL, ja que s'estalvia patir per alguna Infecció de Transmissió Sexual o per un embaràs no desitjat.
- Els nois no poden controlar a la perfecció la seva ejaculació (ja que forma part de la resposta sexual, i aquesta no es controla de la mateixa manera que fem quan pensem les coses). A més, abans d'ejacular el semen, els nois poden expulsar un líquid anomenat pre-seminal, que serveix per netejar el conducte per on passarà el semen (ja que abans hi ha passat l'orina) i ja conté ESPERMATOZOIDES. Per tant, aquest líquid previ ja pot deixar embarassada a una noia.
- Els preservatius NO tallen la circulació! De fet, algunes marques tenen la característica "easy on" que fa que els preservatius siguin fàcils de posar i molt adaptables al penis. A més són tan fins que al final la diferència no és tan gran.
El preservatiu serveix per gaudir d'una sexualitat sana i sense preocupacions. Si una persona ha d'estar preocupada per una infecció o un embaràs que no vol tenir, no podrà gaudri de les relacions sexuals, no creus? Per això ñes tan important utilitzar-lo i deixar-se de problemes ;)
Espero haver estat d’ajuda!
Helena Galé
@hln_gale
www.consultajove.cat