Alimentació correcte
Hola,
Tinc 18 anys i sempre he fet molt esport. Aquest any ja no practico cap esport, pero faig fisic a casa meva (abdominals, flexions, peses...) per posarme fort. El problema es que menjo massa carn i greixos a la setmana i m'agradaria que em digesis quantes vegades s'hauria de menjar carn a la setmana i quantes peix per exemple. I també si pot ser els aliments (apart de l'arros i el pollastre) que van millor per guanyar muscul més facilment.
Gracies!
Sara Bujalance

Hola! Carn vermella és recomanable menjar-ne 1 o 2 cops a la setmana, peixos i aus és recomanable menjar-ne 2 o 3 cops a la setmana. Pots fer 3 dies peix, 3 dies aus i 1 carn, per exemple, o 3 dies peix, 2 aus i 2 carn, pots anar variant. Tot el menjar t'ajudarà a tenir múscul, perquè el nostre cos i el nostre organisme necessita tots els grups d'aliments per funcionar correctament, així que menja de tot: hidrats (pa, pasta, arròs, patata, cereals, llegums), verdures i fruites, làctics, i proteïna (peix, aus, ous, carn i fruits secs) i, de tant en tant, menja també sucres i greixos (bolleria, embotit, dolços, etc) perquè el nostre cos també els necessita en una proporció moderada. No et saltis cap grup d'aliments perquè podries tenir problemes de malnutrició i, per tant, problemes en la musculació també. Si menges de tot i equilibrat i fas molt esport, no tindràs cap problema en posar-te fort. I recorda que guanyar múscul "fàcilment" és difícil, la única manera de muscular és ser constant en un hàbit alimentari saludable i en una pràctica esportiva constant. Molts petons!!