Orgasmes
Tinc 15 anys,jo ara des de fa uns mesos hem va picar la curiositat de masturbar-me. Vaig sentir a parlar de que es pot arribar a un orgasme fent pressió amb les cames amb un coixí entre elles. Quan ho vaig provar vaig sentir una sensació agradable com de plaer, però res comparat amb com pinten un orgasme a les series o a les pel·lícules, amb crits i tal... No se el que es això que sento ja que encara sóc verge i no se si és això un orgasme. Em faríeu un favor si m'ajudéssiu!
Merci!
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Gràcies per la teva consulta!
Mira, el cert és que a les pel·lícules i sèries sempre s'exagera tot una mica, i més quan parlem de sexe! Mai hem d'oblidar que es tracta de ficció, i que poc tenen a veure amb la vida real... A més, si estaves tu sola és normal que no fessis crits, ja que no havies de demostrar res a ningú: el plaer que vas sentir només el saps tu :)
Un orgasme és difícil de definir perquè és molt subjectiu... però es descriu com una sensació molt plaentera de cop i que a l'acabar la persona se sol sentir molt relaxada. En les noies, un indicador físic que ha tingut un orgasme és que nota unes petites contraccions a la musculatura de l'entrada de la vagina (com si es tanqués i s'obrís). També sol passar que les galtes es posin vermelles, que les pupil·les es dilatin i que algunes noies expulsin un liquid aquós (semblant a la orina però sense ser-ho), que correspon a l'ejaculació femenina.
Però l'important en tot plegat és que has volgut conèixer el teu cos una mica més i que has pogut sentir plaer! :)
Espero haver-te ajudat una mica! Una abraçada.
Helena Galé
@hln_gale
www.consultajove.cat