pes baix
Hola, doncs be, jo faig 1,76m i des de que en feia 1,67m k peso exactament 48kg 700grams sempre he tingut un pes baix, pero es que ara semmarquen les costelles k sem poden contar i faig una cintura k em puc recolzar el braç a la cadera, es normal? si no ho es, es preocupant? jo menjo normal i tal, pot ser simpple anatomia o metabolisme o com es digui? per cert, que es el metabolisme?
Sara Bujalance

Hola! 48,700 és un pes baix per la teva alçada. Hi ha persones que són molt primes de forma genètica i tot i que mengen correctament i es troben bé no aconsegueixen engreixar i es mantenen en un pes baix. De totes maneres, seria convenient que anessis al metge per a que et fes una revisió i s'assegurés que tot està bé, així et podràs quedar tranquil.la. Per una altra banda, el metabolisme és un procés químic que porta a terme el cos a través del qual transforma l'energia dels aliments en "combustible" per a que puguem moure'ns, pensar, parlar, etc., per a que puguem estar vius, en definitiva. Quan diem que una persona té un metabolisme lent ens referim a que genera més reserves de greixos, en canvi, quan diem que una persona té un metabolisme ràpid ens referim a tot el contrari, que no acumula greixos, és algo així com que "no li dóna temps" a fer reserves de greixos. Quan vagis al metge t'ho pot explicar amb més detall. Molts petons!!