Nose com posar-me un tampó
Hola! Fa uns mesos que intento posar-me un tampax i no puc. Ho he intentat moltes vegades i sempre amb els més petits, però és impossible. Estic una mica preocupada perquè tot i que estigui "lubricat" oer dir-ho així, no em trobo el forat. Físicament si que el veig, però em fa moltísima angunia ficar-hi res. Ho tinc com molt protegit i està molt endins, i la sensació simplement de tocar-ho és molt desagradable. I quan m'atreveixo a intentar posar-me'l és com si tingués una paret, osigui hi ha forat però no va a ningún lloc, està com tapat i quan em fico el tampó es com si rebotés i se surt. I la meva principal preocupació es que quan me'l poso i no vaig ni per la meitat del tampó (dels mes petits) em comença a fer molt de mal i no puc seguir. A vegades m'intento aguantar i seguir, però no puc, el mal és molt fort. Nose si hauria d'anar al metge.
Gracies
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel psicòloga del servei de consulta jove de l'Iesp. És possible que no estiguis col·locant-lo bé. El tema de la lubricació no acabem d'entendre què és el que et passa ja que el tampó, si el volem utilitzar, l'hem d'utilitzar només quan tenim la regla, quan hi ha sagnat abundant, per tant, lliscar, lliscarà.
Per a saber com posar-lo et passem aquest vídeo
Vr3X9EFqjsE
Si aconsegueixes col·locar-lo bé, no ha de fer mal, no has de notar absolutament res. Si tot i tenir-lo ben posat notes dolor, aleshores et recomanem que consultis al ginecòleg o a una fisioterapeuta especialitzada en sòl pelvià.
Una abraçada i gràcies per utilitzar el consultori!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat