Fer-me mal o apropar-me més a ell?
Hola adolescents,
Desde Primària i la ESO que sóc com la mediadora, la "psicòloga" i la consellera de la classe i del curs. A la gent li agrada explicar-me els seus problemes perquè em veuen com una persona de confiança i jo, com sempre, m'encarrego de donar-lis consells que la majoria afirmen que els hi van bé.
El problema ve quan aquest segon trimestre, em van sentar amb un nen que apenes coneixia. Vam començar a parlar i vam veure que teníem una química brutal. Almenys, això m'ho semblava a mi. Vam començar a passar-nos les nits parlant pel whatsapp i a l'institut, fins al punt on em passava tot el dia pensant en ell. Estic enamorada.
Però, ell, no podia ser menys, així que em comença a explicar els seus problemes amorosos i els seus "lios" sense ser conscient que cada paraula que surt de la seva boca em mata per dins, però, jo no puc donar-li mals consells que facin trencar les seves relacions. A sobre, sempre em parla de ties que són guapíssimes que havia vist pel poble i que se les vol lligar i jo tinc l'autoestima súper baixa i em veig com una merda al costat d'elles i poca cosa per ell.
No li vull dir que no m'expliqui les seves histories amoroses perquè a part de sonar-li estrany, perdria l'oportunitat de parlar amb ell que és el que m'encén per dins.
Estic súper perduda. No sé si deixar de parlar amb ell per no fer-me mal o seguir donant-li consells per tenir-lo més al meu costat. AJUDEU-ME SIUSPLAU, ESTIC DESESPERADA!!
PD: M'encanta com treballeu, cada dia estic més enganxada a adolescents.cat!
Anissa Ouali

Hola Lau!!
Fas una feina increïble i no gens fàcil. Ajuda als companys i que puguin tenir un referent amb qui parlar sobre els problemes, és ideal, sobretot, perquè ja no és amb algun "adult-profe", sinó més entre iguals! Així que moltes gràcies per la tasca que fas!
Una part que pot ser un inconvenient, com?, doncs que et vegin sempre amb aquest rol, com t'està passant amb aquest noi. Però has de recordar quan no estàs dintre d'aquest rol, hi que tu també tens els teus problemes, ratllades... i necessites parlar-ho amb algú (fixa't en com et veus, "com una merda" al costat d'elles).
Per això, una de les coses que et podríem recomanar és tenir el teu espai amb les amigues, parlar tu també de les coses que et preocupen, i passar-t'ho bé! I amb aquest noi, ja que t'has de plantejar si seguir fent el paper de "psico" amb ell, o començar a ser tu!, això no vol dir deixar d'escoltar-ho, però potser et toca començar a explicar-li tu també coses.
Que vegi que tu també tens les teves històries... i qui sap de mica en mica explicar-li el que sents. Sabem que no vols perdre la relació amb ell, però si segueixes en el mateix paper, sempre tindràs el mateix resultat.
Així que encara que hi hagi risc, que les coses canviïn, has de valorar que pots fer diferent i decidir si vols arriscar-te o no.
Esperem haver-te ajudat una mica, almenys a plantejar-te alguna cosa diferent.
Un petonas! Anissa Ouali, @AniOuali