El meu pes
Hola! Tinc 13 anys, medeixo 1,77 i peso 90kg. He fet moltes i dietes i no aconsegueixo aprimar-me. Tota la meva família és grassoneta i els metges i nutricionistes m'han dit que mai estaré prima del tot, però que si vull podria aprimar. He anat a tants nutricinistes que ja no sé a quin fer-li cas. Tota m'han dit el mateix: a la planxa i amanides. Però ja n'estic farta. Per més que ho faci, no serveix per a res. Necessito ajuda. Help!!!
Espero resposta. Gràcies!
Sara Bujalance

Hola! Gràcies a tu per compartir amb mi la teva situació, pel que m'expliques estàs ja una mica farta del tema del pes i del menjar. El millor consell que et puc donar és que mengis de tot, de forma equilibrada (tal i com marca la piràmide dels aliments) i, molt important, fes esport habitualment. Practica esport, com a minim, 3 cops a la setmana, si en pots fer més, encara millor. A part d'això, és necessari que tinguis en compte que el pes depèn també d'un factor genètic, el que sovint anomenem "constitució", que no podem canviar. Per això és imprescindible que ens acceptem tal i com som per sentir-nos bé, perquè hi ha coses, com la nostra constitució, o la forma del cos, que no triem i que no podem canviar. No t'obsessionis pel pes, no permetis que això et posi trista, al cap i a la fi, el físic és el que menys importa d'una persona. Ningú val més o menys per ser més prim o més gruixut, totes les persones tenim el mateix valor sigui quin sigui el nostre cos, i tots tenim dret a ser feliços independentment de com és el nostre físic (que ni tan sols el triem, depèn en bona part d'un tema genètic), així que menja de tot i equilibrat, fes esport habitualment i sigues molt feliç! Que la preocupació pel pes no et resti felicitat! Molts petons!!