Ajuda!!! Estic espentada, puc esta embarazada
Hola,
Ahir ho vaig fer, em el meu novio, pero sense perservatiiu 😧 No esva corre del tot a dins per.. una mica. Pot ser que em aquesta miqqueta hi hagui esperma o no?
Avui he anat a comprar-me la pastilla del dia despues, pero podria ser que estigues embarazada?
Em potsexplica una mica com va aixo de la pastilla del dia despues? Osigui a mi m'han dit que puc prendre com a maxim 3en tota la meva vida, pero altres persones m'han dit que em puc prendre una cada any.
Gracias !
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per fer-nos una consulta!
Et vaig epxlicant:
1. Sí que hi ha risc d'embaràs amb el que vau fer, ja que en el moment que el penis entra a la vagina i els dos són fèrtils (el noi té semen i la noia la regla), ja hi ha risc.
2. La pastilla de l'endemà provoca una regla inmediata, fent que l'òvul no es pugui fecundar i que no arribi l'espermatozoide.
3. Aquesta pastilla no és 100% fiable, i cada vegada que es pren va perdent eficàcia. per això s'ha de prendre amb RESPONSABILITAT. És un mite que hi hagi un nombre determinat de pastilles ja que cada noia és un món.
4. L'únic que puc dir-te és que només la prenguis en cas de ser molt necessària perquè està pensada per situacions d'urgència (si es trenca el preservatiu, en una violació...). Recordeu que heu d'utilitzar el preservatiu sempre per no estar en risc! A més, si el teu novio t'estima, el primer que voldrà és que tu estiguis ben tranquil.la mentre teniu sexe i que puguis gaudir sense estar patint no?
Espero haver-te ajudat!
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat