No puc més!
Hola! Tinc 15 anys, peso 62kg i medeixo 1'72m. Tic com ansietat de xocolata i coses dolces però desprès també menjo als àpats. Faig esport tres dies a la setmana i porto una vida activa. El grix se m'acumula al cul i a les cuixes i m'estic plantejant de fer dieta per perdre uns 4 o 5 kg, que em recomenes? Com em puc treure aquesta ansietat?
Moltes gràcies!
Sara Bujalance

Hola gleek! El teu pes és correcte per la teva alçada, estàs bé! No cal que aprimis! No cal que ni que et plantegis perdre cap quilo! Per evitar aquesta ansietat per la xocolata i les coses dolces el millor que pots fer és no intentar evitar aquests aliments. M'explico: no te'ls intentis "prohibir". Sovint ens agafa ansietat per aquells aliments que no volem menjar perquè pensem que engreixen molt (per això a la gent li agafa ansietat per la xocolata o la bolleria en lloc de per l'enciam o les bledes). Si ens intentem prohibir un aliment, la única cosa que aconseguim és tenir-ne més ganes i acabar menjant-ne amb ansietat. Xocolata i coses dolces les podem menjar tranquil.lament de tant en tant, el nostre metabolisme està preparat per a que en poguem menjar de manera moderada de tant en tant, el que no és convenient és abusar-ne. Així que per evitar l'ansietat per la xocolata i coses dolces, ja saps, menja'n de tant en tant (donat el gust!) i no t'obsessionis en evitar-ho. Si menges equilibrat i fas esport, com ja fas, estaràs en un pes correcte. Molts petons!!