Em fa vergonya el tema sexual amb la meva parella
Hola Adolescents!
Fa uns 8 mesos que estic amb un noi que és 4 anys més gran que jo (és a dir, que té 20 anys) i durant aquests 8 mesos tot ha anat bé paral·lelament al tema sexual, és a dir, que no hem fet res. Ell sap que jo sóc verge i no he fet mai tan sols una masturbació a ningú però entenc la seva postura i que tingui necessitats, per tant ahir li vaig treure el tema del sexe. Vam estar parlant i m'he adonat que mentre ell parla amb total naturalitat del sexe, del que li agrada i el que no i tot a mi em fa moltíssima vergonya contestar quan em pregunta. També em va dir que li agradava la dominació femenina i aquestes coses i sincerament jo no tinc ni idea de com funciona això i en el cas d'alguna vegada intentar-ho em fa cosa fer coses que no li agradin i sé que em sentiré incòmoda. Què faig?!?
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Abans de tot, gràcies per consultar-nos!
Primer de tot, et diria que el sexe és un aprenentatge, i que aniràs veient què t'agrada i què no amb l'esperiència. I també que no et pressionis per fer tot el que vol o li agrada, ja que el sexe en parella es tracta d'una negociació: tots dos han d'estar d'acord i còmodes amb el que fan al llit!
A més, cal distingui entre el que ens excita pensar o fantasejar amb el que volem portar a la vida real (les fantasies són una cosa mental i no s'han de perquè fer). Que ell parli amb aquesta naturalitat us ajudarà a trencar tabús i a ser més sincers.
Aneu pas a pas, no t'angoixis que tothom ha d'aprendre i tu ets jove! 8segur que ell quan tenia 16 anys no veiem al tema sexual igual que ara, no creus? :)
Espero haver estat d’ajuda!
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat