El meu novio m'ha demanat fer-ho i jo en tinc ganes però em fa por...
Hola!
Tinc 14 anys i ja fa uns mesos que estic sortint amb un noi que en té 18. Jo encara sóc verge però ell ja no. Moltes vegades ens hem masturbat l'un a l'altre i ens hem excitat moltíssim.
El cas és que ell em diu que no em vol forçar a res i que quan jo estigui preparada que li digui però que fins llavors ell no insistirà en fer-ho. Diu que entén que em faci respecte perquè ell en el seu moment també tenia por.
M'ajuda molt que no em forci a res però al mateix temps em sap greu perquè es nota que ell en te ganes i jo en certa part també.
Necessito ajuda perquè no em decideixo... Que puc fer?
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga del servei de la consulta jove de l'Iesp. La decisió de fer-ho o no per primer cop, no és fàcil per molta gent. La primera vegada normalment ens fa sentir nervioses, preocupades i/o angoixades per coses que t'hagin explicat, que hagis llegit o t'hagis imaginat. Per això sempre diem, que el més important és sentir-se preparat/da (i això no significa que no estiguis nerviosa!).
Però, què vol dir estar preparat? És important:
- No tenir pressa,
- Fer-ho amb la persona que tu hagis decidit,
- Donar-se temps per conèixer una mica el propi cos i el de l'altre (no tot és penetració),
- Tenir confiança,
- Poder parlar d'allò que en preocupa o ens crida l'atenció,
- Sentir-se a gust,
- I un llarg etc....
Pots ser capaç de fer el que vulguis, quan ho vulguis fer! Si pel contrari, et fiques pressió, obligació... això no ajudarà, et farà estar en tensió i el cos ho notarà! Com? Doncs per exemple, la musculatura de la vagina estarà més tensa, i si això passa, pot aparèixer el dolor.
Així que pren-t'ho amb calma, jugueu i passeu-ho bé i de mica en mica anireu trobant el moment! I si finalment doneu el pas, sempre amb preservatiu!
Una abraçada! I gràcies per la confiança!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat