uns kilets de més..
Hola
Tinc 16 anys, i la veritat es que tinc forces complexes respecte al meu cos, fa cosa d'un any vaig començar a fer una dieta, ja he perdut 8 quilos, però encara hem sobren els últims 2 o 3, se'm queden a la zona de la panxa i les cuixes, voldria saber com ho puc fer per treure-me'ls de sobre, o si més no com dissimular-los.
Un altre problema que tinc es que no puc evitar picar entre hores, tot i que faig molt d'exercici, no crec que sigui saludable, que puc fer per treure'm el vici?
GRACIES!
Sara Bujalance

Hola gems! El millor consell que et puc donar és que si creus que realment has de perdre pes i necessites fer una dieta per aprimar, li demanis consell a un metge nutricionista. A vegades fem dietes autoimposades per perdre pes i és bastant perillós, sobretot a en època de creixement, ja que és molt important que rebis tots els nutrients necessaris per desenvolupar-te correctament. Si no estàs anant a cap nutricionista, és molt bona idea que hi vagis per a que et controli mèdicament en aquests últims quilos que vols perdre. Tot i així, recorda que el pes i la forma del cos no només depenen del que mengem i de l'esport que fem, sinó que també depenen d'un tema de genètica que no podem canviar, per això és molt important no obsessionar-nos en canviar coses que no podem com, per exemple, l'alçada, el color d'ulls o la constitució. Per una altra banda, per evitar el "picoteto" entre hores és molt important que facis 5 àpats al dia (esmorzar a casa, esmorzar al cole, dinar, berenar i sopar) i no quedar-te amb gana. Sovint caiem en el "picoteo" perquè portem moltes hores sense menjar res o perquè en el últim àpat no hem menjar suficient i ens quedem amb una mica de gana. Tampoc t'obsessionis en "prohibir-te" cap aliment, si ens capfiquem en no menjar, per exemple, xocolata, la única cosa que aconseguim és tenir-ne més ganes i acabem "picotejant-ne", és molt millor menjar-ne una mica de tant en tant. Així que fes 5 àpats, no passis gana i no et prohibeixis aliments, d'aquesta manera evitaràs el picoteo. Molts petons!!