Regla i pits
Hola! tinc 15 anys i volia consultar dos coses que em passen i em preocupen:
1. La primera es sobre la regla, em va venir per primer cop fa un any i mig però se'm va tallar durant sis mesos i ara sembla que fa dos mesos que m'ha tornat, es normal? El que em preocupa es que alguna cosa no vagi bé perquè tampoc em creixen els pits, no en tinc, i em preocupa veure que totes les meves amigues fagin una 85-90 i jo encara porti els típics tops.
2. La segona també està relacionada amb tot això, només que si es veritat el que diuen que les noies que fan molt esport tenen els pits petits? Hi he pensat molt i potser si que faig molt esport (1h zumba al dia) i que per això se'm va tallar la regla i no em creixen els pits, es possible?
Moltes gràcies!!
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga del servei de la consulta jove de l'Iesp. Gràcies per utilitzar el consultori!
Copiarem les teves preguntes i les respondrem per ordre:
1. La primera és sobre la regla, em va venir per primer cop fa un any i mig però se'm va tallar durant sis mesos i ara sembla que fa dos mesos que m'ha tornat, es normal? El que em preocupa es que alguna cosa no vagi bé perquè tampoc em creixen els pits, no en tinc, i em preocupa veure que totes les meves amigues facin una 85-90 i jo encara porti els típics tops.
És normal els 2 o 3 primers anys de la regla aquesta sigui irregular, per tant, no et preocupis, si veiessis que sempre és irregular aleshores sí que et recomanem que vagis al ginecòleg per a que pugui comprovar que tot funciona correctament.
Pel que fa als pits, no podem fer ni dir-te res que faci que els teus pits es desenvolupin ara, més ràpid o més tard... forma part del procés de desenvolupament i això ho determina el teu organisme.
2. La segona també està relacionada amb tot això, només que si és veritat el que diuen que les noies que fan molt esport tenen els pits petits? Hi he pensat molt i potser si que faig molt esport (1h zumba al dia) i que per això se'm va tallar la regla i no em creixen els pits, es possible?
És normal que si fem esport a nivell atleta o professional els pits disminueixin el seu tamany ja que exercitem més la musculatura pectoral que no pas la glàndula.
Gràcies per utilitzar el consultori!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat