PRIMERA VEGADA
Sé que d'aquest tema se n'ha parlat moltes vegades, però fins ara no m'hi he trobat jo. Tinc 15 anys i el meu nòvio en té 16, és un any més gran que jo. Portem gairebé 9 mesos, i fa poc vam parlar de fer-ho. Em va demanar si volia, si estava preparada, i jo li vaig dir que sí. L'estimo moltíssim i jo de veritat que tinc ganes, perquè jolin, és el meu nòvio, l'estimo i em veig en cor. Però cada vegada que estem al llit i m'ho plantejo dins el meu cap, em ve una suor freda. Moltes vegades jo vull fer coses però la vergonya m'ho impedeix. I al meu cap es formen preguntes com i si em quedo embarassada? i si em fa mal? i si no en sé? I de veritat que no sé que fer... Necessito un bon consell sisplau. Però no em digueu allò de parla amb ell noseque.. NO! Perquè amb ell ja hi he parlat. Necessito un consell per treure'm la por del cos... Moltissimes gràcies!
IESP

Hola Justme,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. Veig que vols algo més que comunicació, en altres consultes hem donat moltes pautes pràctiques per a poder afrontar aquesta primera vegada, anem a veure si et podem ajudar:
Que tinguis pors i nervis és normal, és el primer cop que exploraràs aquest terreny de la sexualitat en parella. Potser si féssiu una aproximació progressiva a la sexualitat et seria més fàcil. M'explico, podeu començar acariciant l'un el cos de l'altre i els genitals de l'altre, tu li ensenyes com t'agrada que et toquin a tu i ell que t'ensenyi com li agrada a ell. Sense arribar encara a la penetració, masturbeu-vos conjuntament.
Per tenir la primera relació sexual amb penetració no val només amb "em veig en cor" com tu dius, potser necessites voler-ho fer tu, per voluntat pròpia i no només perquè a ell li agradaria, com si li fessis un regal. La primera vegada ha de ser perquè tu vols, perquè els dos voleu, si un dels dos dubta no farà el pas.
Si et fa mal, seguiu jugant, amb masturbació, amb estimulació oral, seguiu excitant-vos i relaxant-vos, i si voleu tornar a provar ho torneu a provar i si no, un altre dia. No hi ha pressa. Si hi ha pressa no funcionarà bé. Busqueu un lloc i un moment que sapigueu que no us enxamparan, que estareu tranquils, en intimitat, jugueu, exciteu-vos, descobriu-vos i ja ens explicareu.
Espero haver-te ajudat!
Una abraçada,
Helena Angel @HelenaAL