Retras en la regla!!!
Hola donç jo tinc la regla desde farà ja uns 4 anys, la tinc bastant regulada, em sol venir sempre entre els mateixos dies (2,3 i 4). Al principi tenia irregularitats, pero ja fa com 2 anys que sempre em ve regular, pero aquest mes encara no m'ha vingut, porto ja casi 3 semanes de retras, mai he tingut relacions sexuals de cap tipus, pero encara aixi estic espantada... Tampoc noto els típics simptomes que normalment tinc abans de que em vingui, com canvis d'humor, dolor als ronyons... I estic bastant preocupada la veritat. He estat llegint que a vegades s'et pot retrasar si estas etresada o aixi... pero no es el meu cas, he estat bastant relaxada ja que ja no tenia examens i tal... A demés desde fa 2 dies noto com un dolor molt extrany a la zona de damunt dels ovaris i a estones m'entren ganes de vomitar :S pero aixo, que em pasa? estic una mica espantada...
IESP

Hola MartaMarteta,
Sóc l'Helena Angel psicòloga de l'IESP. Primer de tot calma't, si no has tingut cap tipus de relació sexual amb penetració no pots estar embarassada.
Això com bé dius, pot ser que sigui estrès, el fet d'estar pendents "que em vingui la regla", "que em vingui la regla", " no em ve la regla", "no em ve la regla" pot fer que no baixi. També pot ser que hagis canviat algun hàbit alimentari, que t'hagis posat a dieta o que hagis perdut molt de pes en poc temps, o que tinguis baix el ferro o una mica d'anèmia.
El millor que pots fer perquè et puguin avaluar què és el que passa, és que vagis al teu metge de capçalera o al teu ginecòleg i li ho expliquis. Allà et podran fer una avaluació mèdica com toca i donar-te el tractament que toqui.
Espero haver-te ajudat!
Una abraçada,
Helena Angel @HelenaAL