PREGUNTES!!!
Hola soc la Oxana
Jo tinc unes quantes preguntes:
1. Que es una erecció? Perquè es fan les ereccions ?
2. hi han de aveades que sento com unes pessigolles a la vagina i no se que es, que pot ser?
3.Hi ha un amic meu que ens coneixem des-de petit i latre dia vaig anar a casa seva i i estàvem mirant una serie i estàvem els dos al llit i ell es va baixar els calçotets i a mi amb va baixar les calcetes i crec que em va ficar el penis per el cul, el següent dia em va vindre la regla però no se si estic embassada, puc estar embarassada?
Gracies sou els millors adolescents
IESP

Hola Oxana,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga del servei de la consulta jove de l'Iesp. Per no deixar-nos cap pregunta sense resoldre les escriurem i les anirem contestant:
1. Que es una erecció? Perquè es fan les ereccions ?
L'erecció en general s’entén que és la del penis, però no ens podem oblidar de la dels mugrons i la del clítoris. L'erecció és l'estat engrandit i ferm d'aquestes parts del cos.
Les ereccions es produeixen, en la gran majoria de les situacions per excitació sexual (tot i que els mugrons es poden posar erectes per fred)
2. Hi han de vegades que sento com unes pessigolles a la vagina i no se que es, que pot ser?
Les pessigolles en els genitals pot ser excitació sexual o que senzillament et fa pessigolles...
3.Hi ha un amic meu que ens coneixem des-de petit i l’altre dia vaig anar a casa seva i i estàvem mirant una sèrie i estàvem els dos al llit i ell es va baixar els calçotets i a mi amb va baixar les calcetes i crec que em va ficar el penis per el cul, el següent dia em va vindre la regla però no se si estic embassada, puc estar embarassada?
Si va haver ejaculació a l'entrada de la vagina hi ha risc d'embaràs. És molt important que quan tingueu relacions sexuals utilitzeu preservatiu, ja sigui per prevenir de les Infeccions de Transmissió Sexual com de l'embaràs no desitjat!
Esperem haver-te ajudat!
Una abraçada,
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat