PILDORA DEL DIA DESPRES
Bon dia, soc un de 17 anys. Tinc parella però vivim molt separats l'un de l'altre i només ens veiem al poble. Portem molt de temps i tenim pensat fer l'amor al poble. Però que passa si es trenca el condó? Allà no podem comprar la pildora perquè no hi ha farmacia. La meva pregunta es: Puc comprar la pildora a la meva ciutat i portar-la al poble per si es trenqués el condó ? La pildora es veuria afectada ?
Moltes gracies, una abraçada
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga del servei de la consulta jove de l'Iesp. En principi no seria aconsellable portar una pastilla del dia després per si de cas, està molt bé ser prudent i anar amb compte però tampoc cal que ens passem, no? ;)
El que és important és que tingueu clar el bon ús del preservatiu:
1) No fer penetració sense preservatiu.
2) Col·locar-lo quan hi hagi una erecció.
3) Un cop hagi ejaculat, treure'l amb compte, aguantant la goma de la base del penis.
4) Comprovar que no s'hagi trencat: omplint-lo amb aigua, el semen és més dens que l'aigua, si hi ha algun forat, l'aigua s'escaparà.
5) Si s'ha trencat el preservatiu aleshores buscar un servei d'urgències per demanar la pastilla del dia després. Però seria un accident i no té perquè passar.
Una abraçada!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat