La primera vegada
Hola,
Mireu fa 6 o 7 mesos que estic amb el meu novio, i realment sento que estic preparada per fer-ho amb ell i tinc moltes ganes, però tinc por de que no m'entri. Fa dos anys o així vaig tenir una mala experiència, un noi volia fer-ho, i jo realment no estava segura ho va intentar i no va entrar... D'aquí em ve la por de que no m'entri, però ara estic segura de que ho vui fer, el meu noi em tracta molt bé i tinc ganes. He llegit sobre un problema que és el vaginisme, i si tinc aquest problema? Però si he fet preliminars i no he tingut cap problmena pot ser?
Moltes gracies!
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga del servei de la consulta jove de l'Iesp. És normal que la primera vegada estiguem nerviosos i nervioses i és normal que al estar tensos el cos també se'ns tensi, i amb el cos també hi afegim els genitals.
Com més relaxada i excitada estiguis millor! Sobretot teniu en compte que és important que utilitzeu el preservatiu i que aneu poc a poc. Intentar estar en una postura on tu controlis el moviment i fins on entra, potser d'aquesta manera et sents més segura.
Si finalment descobrissis que tens vaginisme (que no entri per la teva vagina ni un dit, ni un tampó, ni un penis), és una dificultat que amb tractament combinat psicològic i fisioterapèutic, es soluciona en la gran majoria de casos.
Una abraçada!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat